Etiska riktlinjer
Öppenhet och ärlighet är kärnvärden hos LINAK®. Vår etikhandbok anger standarden för hur medarbetare på LINAK interagerar med våra kunder, partners, kollegor och lokalsamhället. Kortfattat anger den de etiska riktlinjerna för hur vi ska bete oss.
Det är en snabb översikt över hur LINAK medarbetare ska agera och fatta beslut som ligger i linje med vår företagskultur. Alla medarbetare hos LINAK förväntas följa våra etiska riktlinjer.
Affärsetik på LINAK
- Inga mutor eller underlättande betalningar
Betalningar ska inte ges, erbjudas eller tas emot för att få fördelar. - Gåvor och donationer
Ta endast emot små, rimliga gåvor som utgör normal representation. Vi donerar bara pengar till välgörenhet, inte för att påverka beslut. - Undvik intressekonflikter
Ge inte orättvisa fördelar till personer som du har nära relationer till eller till företag som du har ett ekonomiskt intresse i. - Inga felaktiga uppgifter eller bedrägerier
Förfalska inte uppgifter eller begå bedrägeri. - Rättvis konkurrens
Konkurrera rättvist och undvik olagliga eller oetiska avtal. - Respektera integritet och dataskydd
Skydda personuppgifter och dela dem endast om det är absolut nödvändigt och/eller krävs enligt lag. - Inga stölder, förskingringar eller bedrägerier
Missbruka inte företagets medel eller egendom. - Respektera immateriella rättigheter och sekretess
Skydda LINAK och våra kunders immateriella egendom och konfidentiell information.