Fokus på Li-Ion batterier från LINAK

Li-Ion baserade batterier från LINAK ger höj/sänkbar sjukvårdsutrustning stabil och tillförlitlig prestanda och upp till fyra gånger längre batteritid jämfört med lösningar som använder vanliga blybatterier.

Produktnyheter:  den 19 september 2018
Focusing on LINAK Li-Ion batteries

Li-Ion baserade batterier från LINAK säkerställer att höj/sänkbara sjukvårdsapplikationer, som till exempel patientlyftar och uppresningslyftar, har stabil och tillförlitlig prestanda och upp till fyra gånger längre batteritid jämfört med lösningar som använder vanliga blybatterier.

Lägre miljöpåverkan
LINAK ställer om för miljön och genom lithium-ion-tekniken tar vi ett steg på vägen. Med vårt utbud av lithium-ion-batterier reduceras miljöpåverkan jämfört med vanliga blybatterier. Lithum-ion-batterier innebär mindre avfall tack vare att livslängden är upp till fyra gånger längre. LINAK Li-Ion-teknik ger batterier med lång batteritid, 40% lägre vikt och längre batterilivslängd. Detta reducerar antalet transporter av batterier, vilket totalt sett ger en markant sänkning av CO2-utsläpp jämfört med vanliga batterier.

Optimering inom sjukvården
Genom att använda litium-ion-batterier blir vikten lägre och det blir enklare att byta batterier. Resultatet blir ett optimerat arbetsflöde och säker lyftprestanda för sjukvårdsutrustningen, vilket även ger bättre ergonomi för sjukvårdspersonal över hela världen. BAJL Li-Ion 2.25 Ah och BAJL Li-ion 4.50 Ah har utvecklats speciellt för sjukvårdsapplikationer för att assistera sjukvårdpersonal som arbetar med mobil och höj/sänkbar utrustning som ofta utför tunga lyft. Med LINAK Li-Ion-batterier är den gemensamma nämnaren optimerad arbetsmiljö, utrustning med stabil och hög prestanda med konstant och långvarig batterieffekt.

Om du vill veta mer om LINAK Li-Ion-batterier eller andra sjukvårdsprodukter från LINAK är du välkommen att kontakta LINAK

Updated: den 19 september 2018 15:39