Implementera hållbara rörelser i din yacht design

Rörelser och justering har aldrig varit enklare att intergrera med modern båtdesign. LINAK ställdonslösningar innebär hållbara lösningar och jämna rörelser för ett antal inbyggda applikationer.

Produktnyheter:  den 12 september 2018
Implement durable movement in yachts designs

Allt som används på båtar behöver vara extra hållbart. Sol, salt och vatten är hänsynslösa mästare att över tid slita ut utrustningen. Självklart gäller detta även de justerbara delarna - kanske mer än något annat. Gångjärn och fästen hanterar tunga laster och ställdon som ger rörelser till dessa delar måste klara av den hårda miljön.

Samtidigt måste en modern yacht kunna erbjuda en komfortabel miljö för alla ombord. Justerbara soffor, sängar, bord, fönster, hyllor och TV-lyftar eller stuvutrymmen under däck måste ha en design som ger ökad komfort ombord.

Allt detta kan låta väldigt avancerat och komplicerat, men det behöver det inte vara.

Mångsidiga lösningar för flera ändamål ombord
Att integrera LINAK® elektriska ställdonslösningar i modern båtdesign har flera fördelar. LINAK har lång erfarenhet av att skapa rörelser där utrymmet är begränsat. Oavsett om du behöver justera ett vikbart tak, radarbågen, lyfta luckor eller sänka ned badplattformen, har LINAK starka och flexibla lösningar som är lätta att intergrera med din övergripande design. Vi hjälper dig gärna med perfekta lösningar och optimerar dem för att möta slutanvändarens krav.
  Implement durable movement in yacht designs

Lita på hållbara ställdon med lång livslängd
Varje LINAK produkt som lämnar vår produktion genomgår en serie hårda och noggranna tester för att säkerställa att de kan klara av tuffa förhållanden till sjöss. Strömförbrukningen av elektriska ställdon i standbyläge är mycket låg, vilket innebär mindre slitage när de inte används. Sammanfattningsvis kommer våra ställdon att fungera felfritt under många år utan underhållsbehov.

Arbeta med en partner med lång erfarenhet
Eftersom många yachts anpassas efter kundernas önskemål kan LINAK hjälpa till med att skapa önskade rörelser och säkerställa optimalt utnyttjande av begränsat utrymme. Vi har lång erfarenhet av skräddarsydda lösningar till våra kunder och stor kunskap om elektriska rörelser i hårda miljöer. Att vara närvarande i 35 länder över hela världen gör oss tillgängliga globalt.

För mer information om hur LINAK kan tillgodose ökad komfort ombord på yachts, vänligen kontakta LINAK.

Updated: den 12 september 2018 15:13