Flexibilitet och snygg design i justerbara behandlingsbritsar

Nya ställdonssystem från LINAK gör det mer attraktivt att ha elektriskt justerbara behandlingsbritsar. De nya systemen kan addera mer kraft, ge högre hastighet, ge en snyggare design samt skapa en större systemflexibilitet.

Produktnyheter:  den 26 september 2018
Flexibility and great design in adjustable treatment couches and tables

För många vårdkliniker är den justerbara behandlingsbritsen den viktigaste applikationen. Den ska kunna lyfta patienten säkert - och helst göra det på ett snabbt och bekvämt sätt. Varje dag under många år.

Genom lanseringen av de nya ställdonen LA20 och LA40 HP (high performance) och de nya LINAK OpenBus™ styrenheterna CO41, CO61, och CO71 har justerbara behandlingsbritsar tagit klivet in i en ny era. Prestanda och komfort går hand i hand med ny design av behandlingsbritsar och erbjuder fler alternativ än någonsin tidigare.

Integrera kraft och funktion med snygg design
Många vill idag skapa en avslappnad och hemtrevlig miljö på sina kliniker. Detta kräver att tillverkare av vårdprodukter förväntas ha ett större fokus på design när de utvecklar nya applikationer för behandling.

Detta fokus har också anammats inom LINAK. Årtionden av ackumulerad kunskap om mjuk justering, komplexa rörelsemönster och inte minst intuitiva handkontroller har mixats med en mer elegant produktdesign. Genom att välja att använda ställdonssystem från LINAK får du:

• Kraften och tillförlitligheten av till exempel LA40 HP
  • Avancerade rörelsemönster genom en OpenBus™ styrenhet
  • Intuitiv handkontroll med till exempel en HB30
  • Förbättrad ergonomi med fotkontroll FS3

Allt är integrerat i din behandlingsbrits utan att behöva kompromissa med den övriga designen. Den kompakta konstruktionen av LA20 och den smarta kabelföringen ger ett estetiskt utseende.

Dessutom, alla produkter för behandlingsapplikationer i LINAK produktportfolio passar samman, vilket innebär att du kan kombinera ett system som är anpassat efter din specifika applikation – basic, medium eller advanced.

Om du vill veta mer om hur LINAK kan hjälpa dig med din applikationsdesign och inkludera avancerade rörelser i din behandlingsbrits, vänligen kontakta LINAK.

Updated: den 26 september 2018 08:21