Lyftpelaren LC3 sätter standarden för vertikala lyft

Den är tyst, kraftfull och förbättrar säkerheten kring avancerad medicinsk utrustning, som operationsbord, kirurgistolar och röntgenutrustning. Den nya LINAK® lyftpelaren LC3 ger robusta lyft, komplexa och jämna rörelser inom modern sjukvård.

Produktnyheter:  den 11 juni 2018

Den nya lyftpelaren LC3 är den mest kraftfulla lyftpelaren som LINAK® någonsin har designat. Den 3-delade lyftpelaren är utvecklad för high-end medicinsk utrustning som används inom modern sjukvård och erbjuder flera viktiga fördelar, som till exempel:

• Högt böjmoment
  • Hög hastighet upp till 29 mm/s
  • Kompakta inbyggnadsmått
  • Låg ljudnivå (<50 dB)
  • Säkerhetsfaktor 5

LC3 har högt böjmoment vilket gör den till en perfekt match för applikationer med stor icke-centrerad belastning. Till exempel i röntgenbord där robusta och stabila rörelser efterfrågas. LC3 finns i tryckande versioner från 4,000 N, 5,000 N och 6,000 N och dragande versioner upp till 4,000 N. Detta gör att du kan tillgodose de flesta behov och önskemål. Den har unikt låg ljudnivå - även under stor belastning.

Med den demografiska trenden och mer överviktiga patienter, kommer LC3 att klara starka lyft i olika sjukvårdsapplikationer som operationsbord och röntgenutrustning. Dess höga hastighet och avancerade minnesfunktioner ger snabb och enkel positionering, och effektivare arbetsrutiner.

Säkerhet är en nyckelfaktor för LINAK. LC3 har säkerhetsfaktor 5 i både tryckande och dragande, vilket är den bästa prestandan som finns på marknaden för lyftpelare till sjukvårdsapplikationer.

LC3

LC3 - gjord för optimerad design
Med en aluminiumprofil med clean design som är enkel att rengöra, är lyftpelare LC3 utvecklad för applikationer som operationsbord och röntgenutrustning. Men dess förmåga att fungera både som golv- och takversion, gör den idealisk för många andra applikationer.

LC3 finns i två kompakta versioner, en version med ett minimalt inbyggnadsmått på 320 mm (standard) och en version med 440 mm - den senare då det krävs mycket kraftfull prestanda. Båda versionerna tillåter dig att enkelt integrera lyftpelaren i olika applikationer.

För att optimera designen, och för enkel rengöring, är det möjligt att välja mellan mer än 30 olika kabelkombinationer genom lyftpelaren. Nätkabel, handkontrollskabel, motorkabel eller jordad profil, bara för att nämna några.

Om du önskar mer information om lyftpelare LC3, vänligen kontakta LINAK

Updated: den 12 juni 2018 07:06