Maximera drifttiden för ventiler i vattenreningsverk

Ställdon från LINAK är enkla att montera och enkla att integrera. De är pålitliga och kräver inget underhåll. Att använda elektriska, linjära ställdon från LINAK kan komma att helt och hållet förändra driften av ventiler i vatten- och reningsverk.

Produktnyheter:  den 11 april 2018
Maximera drifttiden för ventiler i vattenreningsverk

Tre enkla steg! Det är allt som behövs för att montera ett ställdonssystem från LINAK på en skjutventil, en sluss-/dammlucka eller en knivventil. LINAK erbjuder en mycket pålitlig ställdonslösning som lämpar sig bra för automatiseringen av ventiler på vattenreningsverk.

Elektriska ställdon från LINAK bygger på många års erfarenhet. De är designade för tuffa utomhusmiljöer och ställdonssystemen är så enkla att installera att det kan göras av personal på plats. På så sätt kan man spara både tid och resurser från början.

Montera i tre enkla steg
LINAK:s ställdon för vattenreningsverk kommer med ett specialdesignat fäste för enkel montering. Först monteras ställdonet i fästet som sedan monteras på ventilen. Fästet är designat för ISO-flänsarna F07 samt F10, som ofta används inom industrin. Sedan ansluter du styrenheten WCU till ställdonet. Därefter kopplar du kontrollen till strömkällan och till SCADAn. Slutligen ska öppnings-/stängningspositionerna ställas in på ventilen. Plug & Play™!

En servicevänlig ventillösning
Den enkla gör-det-själv-monteringen och -installationen gör även automatiseringen av manuella ventiler samt bytet av befintliga ställdon snabbt och problemfritt. Således behöver inga externa serviceingenjörer blandas in. Personalen på plats kan helt sköta detta. Ställdon från LINAK är dessutom grundligt testade, byggda för tuffa miljöer samt är underhållsfria. Kort sagt är ställdonssystemet från LINAK en väldigt servicevänlig lösning för automatiseringen av ventiler.

Överväg att investera i ny teknologi för att optimera avkastningen

LINAK garanterar enkel förnyelse och ersättning av åldrande ventilautomatiseringslösningar för vattenreningsverk, med ett lätthanterligt och servicevänligt system. Anskaffningsvärdet och energiförbrukningen är också betydligt lägre jämfört med de traditionella lösningar som finns på marknaden.

Updated: den 11 april 2018 09:11