Hur ett byte från analogt till digitalt kan förbättra sjukvården

När LINAK släppte OpenBus™-systemet baserat på styrenheten CO41 och kontrollpanelen ACOM för justerbara vårdapplikationer, öppnades dörren till ett antal fördelaktiga funktioner vad gäller effektivitet, säkerhet och patientkomfort.

Produktnyheter:  den 5 april 2018
How going from analogue to digital can improve healthcare

När du byter ut en analog ställdonslösning mot en digitalt baserad ställdonslösning med OpenBus™ på, till exempel, din sjukhussäng, kommer du att lägga märke till många förbättringar. Den största förändringen är att du kommer att kunna gå från en rörelse i taget till avancerade rörelsemönster.

I stället för att flytta ryggstödet till ett önskat läge och sedan göra detsamma med benstödet och sedan kanske sänka sänghöjden kan du med OpenBus™  bara trycka på en knapp så rör sig sängen från ett horisontellt läge till en TV-/ stolsposition.

OpenBus™ möjliggör också en 100% horisontell rörelse av sjukhussängen även om man har två ställdon som tar hand om höj-/sänkfunktionen.

Intuitiva kontrollpaneler underlättar för alla
ACOM har en knapptryckning med tydliga och självförklarande ikoner på kontrollpanelens gränssnitt. Detta gör det enkelt att byta position - både för vårdpersonal och för patienten. Låsningsfunktionen är tydligt markerad med en nyckelikon och låter vårdpersonalen låsa en eller flera ställdon, vilket förhindrar att patienten oavsiktligt orsakar skadliga rörelser, till exempel om han eller hon har brutit benet.

How going from analogue to digital can improve healthcare

OpenBus™ hjälper dig att förbättra säkerheten
Flera funktioner - även med ett enklare digitalt system - hjälper till att förbättra säkerheten kring din justerbara sjukvårdsapplikation. För sjukhussängar finns LINAK OpenBus™ -system med trend/anti-trendfunktioner samt en HLR-knapp, vilket gör det möjligt att gå direkt till en nödposition med bara en knapptryckning.

Utöver detta garanterar digitalisering med LINAK till att dina ställdonstannar omedelbart i händelse av kortslutningar eller inklämda kablar, dvs ingen oavsiktlig rörelse kan uppstå när du använder ett LINAK OpenBus ™-system - vare sig det är ett avancerat system eller ett enklare system.

Med andra ord är det enkelt att byta från analogt till digitalt och därigenom få tillgång till de många värdeökande funktionerna. Ett system som till exempel består av CO41, ACOM, ett linjärt ställdon LA40 och en handkontroll HB70, skulle vara en idealisk och prisvärd start på en digital era på sjukhus.

CO41   CO41
Styrneheten CO41 är en av flera OpenBus™-styrenheter, som alla gör det möjligt för tillverkare av justerbar sjukhusutrustning att erbjuda sina kunder ett stort utbud av utökad kontroll, rörelse, service och säkerhetsfunktioner. CO41 är perfekt för många tillverkare som vill byta från analoga till digitala system.
Läs mer om CO41.

ACOM   ACOM
ACOM är den självklara kontrollen om du vill ha enkel och intuitiv OpenBus™-kontroll av sjukhus- och vårdsängar. Användaren kan optimera komforten med smidiga rörelser, samtidigt som sjukhuspersonalen behåller kontroll över säkerheten.
Läs mer om ACOM.

LA40   LA40
LA40 är ett tåligt ställdon med hög hastighet/hög prestanda och ett mekaniskt ändstopp för First Failure Safety. LA40 är graderat upp till IPX6 Washable DURA™ och har en mycket smidig design, vilket ger ställdonet fler användningsområden då det är lätt att rengöra och erbjuder flexibel montering.
Läs mer om LA40.

HB70   HB70
Handkontrollen HB70 för elektriska, linjära ställdon. Kontrollen har upp till 10 soft touch-knappar och kan klassas som IPX6 Washable.
Läs mer om HB70.

Updated: den 9 april 2018 07:02