Justera ditt kontorsbord med Desk Control App för smartphones

LINAK Desk Control App hjälper användarna att anpassa sina personliga inställningar som finns lagrade i bordspanelen via en smartphone. Detta gör det möjligt för användaren att aktivera dessa inställningar också med andra LINAK Bluetooth® bordspaneler.

Produktnyheter:  den 7 mars 2018

Adjust your office desk using the Desk Control App for smartphones

Är du redo att gå digitalt? Anslut din smartphone till ditt kontorsbord genom att använda LINAK Desk Control™ app. Utforska en mängd funktioner och bli motiverad att få ut det mesta av ditt sitta/stå bord.

Appar på våra mobila enheter gör våra liv enklare under vardagen. För den moderna kontorsarbetaren, har vi skapat en ny Desk Control App för Android och iOS enheter. Appen anpassar användarens personliga inställningar (t ex favorithöjden på bordet) och möjliggör för användaren att röra sig fritt mellan olika kontorsbord med appkompatibla LINAK system. Med en smartphone, kan användaren ha med sig sina personliga inställningar och justera bordet till sin favorithöjd etc.

Anslut din smartphone till ditt kontorsbord via Bluetooth
Bluetooth® Wireless Technology är den bro som ansluter Desk Control App på användarens mobilenhet med kontorsbordet. Beroende på vilken modell av kontorsbord, ansluter användaren antingen till Desk Panel (t ex vår avancerade DPG Desk Panel serie med integrerad Bluetooth) eller till LINAK CBD6S styrenhet genom att använda en LINAK Bluetooth Adapter.

För att börja använda en smartphone för justering av ett kontorsbord, behöver användaren göra enligt följande:

1. Ladda ned Desk Control App i App Store eller Google play utan kostnad
  2. Slå på Bluetooth på din smartphone
  3. Öppna Desk Control App
  4. Anslut till ditt bord
Desk control app   Sitta/stå minnespositioner och påminnelsefunktion
Naturligtvis kan användaren justera bordet upp och ned med Desk Control app. Dessutom kan han definiera och spara sina favoritpositioner och använda påminnelsefunktionen, vilken ingår i appen. Den kommer att påminna användaren om att stå upp och att ändra sin position när man arbetar vid kontorsbordet - man kan använda sina egna intervaller eller använda de fördefinierade intervallerna. Appen synkroniserar minnespositionerna som är lagrade i Desk Panel och vice versa.

Automatiserad enhet för DPG Desk Panel användare
Om ett bord har en avancerad DPG Desk Panel modell i en full version installerad, är det möjligt att aktivera den automatiska drivfunktionen, vilket gör det ännu enklare att justera höjden av sitta/stå borden. Ett dubbeltryck uppåt eller nedåt på DPG gör att bordet kör till önskad höjd. En enkel touch på smartphoneskärmen gör också tricket - bara one-touch-go!

Updated: den 8 mars 2018 14:02