LINAK lanserar nu DL19 - en kraftfull lyftpelare för arbetsstationer inom industrin

LINAK presenterar en kraftfull lyftpelare som kan trycka 1,200 N. Denna version av DL19 är idealisk för arbetsstationer där det krävs hög lyftkraft och där en snygg design också efterfrågas.

Produktnyheter:  den 18 januari 2018
 New lifting column DL19 for workstations is a 1,200N push in a smooth design

Med den nya lyftpelaren DESKLIFT™ DL19 i en 1,200N version, har vi utökat vår produktflora av lyftpelare för industriella arbetsstationer. Utforska friheten i att designa ergonomiska arbetsstationer som förbättrar arbetsmiljön inom produktion och logistik.

Ergonomi kan vara avgörande när det kommer till förbättringar av olika produktionsmiljöer inom industrin. När flera personer delar samma arbetsplats och där tungt gods hanteras, gör höj- och sänkbara arbetsstationer det enkelt att säkerställa den optimala ergonomiska arbetspositionen för individen.

Kort sagt, att säkerställa en optimal arbetsposition för arbetstagare förbättrar inte bara ergonomin, utan förbättrar också arbetsförhållandena och minskar sjukfrånvaron.

Utforska vår omfattande portfolio av lyftpelare med hög lyftkapacitet
Vi har nu utökat vår portfolio av lyftpelare för arbetsbord med extra tung belastning. Vi kan nu erbjuda en nyligen lanserad  3-delad lyftpelare DL19 i en utökad 1,200 N version. Den har ett motorhus och en smäcker kvadratisk design med osynliga glidkuddar, som erbjuder smarta designmöjligheter för olika arbetsstationer.

Förutom vår nya DL19 1,200N version, kan du också välja vår klassiska lyftpelare DL1A med "ball guidance",  inlinepelaren DL2 som klarar tung belastning, eller motorhuspelaren DL6 i en fin kvadratisk design till din bordsdesign.

Hög stabilitet, maximal hållbarhet

Alla LINAK lyftpelare testas mycket noggrant för att garantera maximal hållbarhet. De är mycket pålitliga och underhållsfria – även i tuffa och extrema miljöer.

Updated: den 19 januari 2018 14:40