BAJL – ett lätt batteri med tillförlitlig och hög prestanda

Det nya Li-Ion batteriet från LINAK tillhandahåller hög kapacitet, bättre livslängd och upp till fyra gånger mer batterikraft än ett traditionellt blybatteri.

Produktnyheter:  den 12 oktober 2017

BAJL – a low weight battery with reliable and high performance

Li-Ion – en kostnadseffektiv och tillförlitlig lösning med låg vikt
Den förbättrade Lithium-Ionteknologin ökar BAJL-batteriets tillförlitlighet genom att ha en säker och stabil prestanda under batteriets hela livslängd. BAJL's låga vikt optimerar de dagliga arbetsrutinerna, vilket i sin tur förbättrar ergonomin.

Dessutom kan BAJL-batteriet spara upp till 40% av sin livstidskostnad och dess förbättrade livslängd minskar batteriets miljöpåverkan genom att producera mindre avfall vilket innebär färre transporter.

Ett grönare alternativ
Lithium-Ionbatteriet är en miljövänlig teknologi med mindre CO2-utsläpp och med mindre miljöpåverkan jämfört med blybatterier.

BAJL – a low weight battery with reliable and high performance
BAJL Li-Ion 2.25 Ah - ger dig 40 lyft per cykel

Förbättrad arbetsmiljö
Det är oerhört viktigt att vårdgivare som arbetar med mobila applikationer, och som frekvent utför tunga lyft, kan lita på fungerande arbetsutrustning. Vårdgivarna är beroende av tillförlitlig utrustning med hög prestanda och med konstant och långvarig batterikraft.

På grund av den långa livslängden på batteriet och det enkla bytet av våra nya Li-Ion-batterier, finns det ingen anledning att oroa sig för otillförlitliga batterier eller ständig laddning av dem. Dålig batteriprestanda kan leda till ineffektiva arbetsrutiner eller till och med kritiska situationer där vårdgivaren försöker lyfta patienten manuellt på grund av tidsbrist. I värsta fall kan detta leda till ryggskador och ett ökat antal sjukdagar på arbetsplatsen.

Om du vill veta mer om Li-Ionbatteriet BAJL från LINAK är du välkommen att kontakta oss.

Det är oerhört viktigt att vårdgivare som arbetar med mobila applikationer utför frekvent och tung lyftning så att de kan lita på korrekt arbetsutrustning. Vårdgivarna är beroende av tillförlitlig och högpresterande utrustning med konstant och långvarig batterikraft.

Updated: den 12 oktober 2017 11:42