Ändra höjden på ditt kontorsbord med en liten nudge

Har du någon gång fumlat efter knapparna på din bordskontroll eller på ditt höj- och sänkbara bord? Vi har tagit bort upp/ned knapparna på din bordskontroll för att undvika detta scenario. Nu kan du enkelt köra bordet upp respektive ned genom att tilta bordspanelen. Det kan inte bli mycket mer intuitivt än så. Med andra ord, Desk Panel serien, DPG, från LINAK gör det mycket enklare att vara hälsosam och effektiv under en arbetsdag.

Produktnyheter:  den 29 juni 2017

Adjust your office desk with a gentle nudge

Ändra position från att sitta ned till att stå upp och arbeta, eller vice versa, en eller två gånger per timme och du är produktiv under hela din arbetsdag. Vi har hört detta påstående ett flertal gånger. Men, när vi är stressade med våra dagliga arbetsuppgifter kan det vara svårt att leva upp till detta.

Med andra ord, justeringen av ditt höj- och sänkbara bord behöver vara så enkelt och intuitivt som möjligt. Det är här den nya LINAK bordspanelen DPG kommer in i bilden. DPG tillåter nämligen användaren att justera bordet utan att stjäla fokus från andra uppgifter. När du använder ett bord med DPG, behöver du inte ens titta på några upp/ned knappar - hela panelen i sig själv är en intuitiv upp/ned knapp.

DPG är en ny LINAK familj av bordspaneler som höjer/sänker bordet genom att man tiltar panelen upp eller ned. Upp/ned knappar ersätts med en enkel tiltfunktion som gör att användaren kan justera bordet med en enkel nudge. Med en dubbelnudge så kör bordet till en inställd minnesposition.

Fördelarna är lätta att upptäcka:

• Håll fokus - koncentrera dig på ditt arbete, då DPG kan användas utan att du behöver titta på den
  • Extremt intuitiv att använda - Tilta uppåt för att köra upp - tilta nedåt för att köra ned bordet
  • Gör det rätt första gången – Inga fler knappar för att köra bordet i rätt riktning.

Vi vet från beteendevetenskap att vanor bara ändras när människor tycker det är enkelt och bekvämt. Det är därför DPG är extremt intuitivt att använda, och designed to shape behaviour.

More information about the DPG desk panel with reminder
Designed to shape behaviour
Se hur tiltfunktionen fungerar i denna korta demonstrationsvideo.

Intuitive tilting with the LINAK desk panel DPG

Updated: den 29 juni 2017 13:29