Batterierna BA19 och BA21 ger dig större valfrihet.

Med lanseringen av batteriet BA19 tillgodoser LINAK kundernas önskemål om en kostnadseffektiv backup-lösning som fungerar tillsammans med vår Styrenhetsplattform.

Produktnyheter:  den 12 april 2017
Batteries BA19 and BA21 give you more options

Inte alla vårdapplikationer som använder ställdonslösningar från LINAK behöver kraften som finns i Li-Ionbatteriet BA21. Därför har vi tagit fram ett "mindre", kostnadseffektivt och pålitligt alternativ – batteriet BA19.

Båda batterier är designade för att fungera tillsammans med Styrenhetsplattformen från LINAK, där styrenheterna CA30, CA40 och CO61 ingår. Styrenhetsplattformen är kärnan i vår filosofi "one world  – one box".

Batterierna BA19 och BA21 passar perfekt in i det konceptet. De är effektiva reservströmkällor och erbjuder samma enkla konsollösning, så de är enkla att montera på precis det sätt du vill.

Du kan läsa av laddningsstatusen på båda batterier och den inbyggda laddaren ser till att batterierna alltid laddas så fort de är anslutna till elnätet. Dessutom finns det stöd för styrenhetsplattformens smarta kabelhantering.

Vad är skillnaden då?
BA19 är ett blybatteri. Teknologin är välbeprövad och batteriet är i en smidig design och enkelt att rengöra. BA21 är ett litiumjonbatteri. Det är väldigt hållbart och mer kraftfullt. Batteriet har en högre livslängd och är mycket lätt – bara 0,7 kg – vilket gör det idealt för applikationer som behöver vara kopplade från elnätet under en längre period eller ställdon som behöver ett snabbare eller mer kraftfullt tryck.

Batterierna BA19 och BA21 ger dig fler möjligheter och de är till för att ge dig en "off the grid"-lösning oavsett vilket behov du har.

Om du vill veta mer om BA19 eller BA21 är du välkommen att kontakta oss.

Styrenhetsplattformen är en del av vårt “Care for Tomorrow Today™”-mindset.

Care For Tomorrow Today

Updated: den 12 april 2017 07:05