Batteri BA19 – för framtida utmaningar inom vårdsektorn

Det är av yttersta vikt att alla produkter för vårdapplikationer underlättar det dagliga arbetet för vårdgivarna och samtidigt bidrar till att hålla en hög hygiennivå. Det nya blybatteriet BA19 från LINAK har utvecklats för att möta dessa utmaningar!

Produktnyheter:  den 24 februari 2017
Flexibel och tidsbesparande lösning
Batteri BA19 har utvecklats speciellt för att användas med LINAK styrenheter CA30/CA40 och CO61.

Med många olika monteringsalternativ, erbjuder BA19 hög flexibilitet och en tidsbesparande lösning som passar perfekt i en ställdonslösning i en vårdapplikation.

Med BA19 garanteras en effektiv batteribackup i händelse av strömavbrott som annars skulle kunna leda till en funktionsoduglig applikation och en högre säkerhetsrisk för både vårdgivare och patienter. Batteribackup är också relevant när en applikation är bortkopplad från elnätet och flyttas eller placeras på en plats där det inte finns tillgång till el. Här säkrar batteriet en fortsatt drift.

Battery box BA19

När hygien är av största vikt
Genom en strömlinjeformad design, med ett minimum av spår och kanter och en IP grad IPX6, har BA19 utvecklats med fokus på enkel och snabb rengöring. Dessutom gör den smarta kabelhanteringen att det är enkelt att torka av systemet, vilket garanterar en hög hygiennivå.

Fler fördelar med BA19
BA19 har en kapacitet på 1.2 Ah och är ett kostnadseffektivt batteri med en inbyggd laddare, vilket innebär att man kan få information om batteriets laddningsstatus från styrenheten.

Battery box BA19

Många monteringsalternativ ger stor flexibilitet.

Kabelhantering som innebär enkel och effektiv rengöring.

Enkel och snabb rengöring, garanterar en hög hygiennivå.

Om du behöver mer information om batteri BA19 och hur din applikation kan få fördelar av produkten, välkommen att kontakta LINAK.

Plattformen med styrenheter för vårdapplikationer är en del av LINAK mindset “Care for Tomorrow Today™”.
  Care for Tomorrow Today

Updated: den 24 februari 2017 12:22