DL12XL – LINAK lanserar en extra lång lyftpelare för display & monitorskärmar

1700 mm – är den fulla längden för den nya inlinepelaren, DL12XL. Den är speciellt framtagen för stora display och monitorskärmar och den nya lyftpelaren utökar användningsområden av monitorskärmar i stora hörsalar och kongresshallar.

Produktnyheter:  den 26 januari 2017

Det bredaste produktsortimentet blir nu ännu bättre

LINAK har många års erfarenhet av att utveckla elektriska linjära ställdon och lyftpelare, och det har varit vår kärnkompetens i mer än 30 år. Resultatet är det bredaste produktprogrammet som finns på marknaden, vilket bland annat består av en hel serie med XL pelare.

XL-serien utvidgas nu med lanseringen av DL12XL. Denna speciella lyftpelare är en utökning av produktprogrammet, men skiljer sig från resten av XL-serien genom att den är en inlinepelare. Avsaknaden av ett vanligt motorhus innebär större designfrihet än vanligt.

Vi strävar alltid efter att göra våra produkter eleganta och diskreta så att de ska passa in i producentens design utan kompromisser", säger Product Manager, Birgitte Holm-Melin.

PIEZOTM teknik som standard

DL12XL kommer med PIEZO teknik som standard. Denna anti-collision feature garanterar att hinder känns av när du höjer eller sänker display och monitorskärmen, systemet stannar och kör tillbaka i den motsatta riktningen för att undvika kollision. PIEZO-sensorn är helt integrerad i lyftpelaren utan några synliga ändringar eller någon extra montering.

Den specialutvecklade LINAK-tekniken är känd från höj- och sänkbara bord runtom i världen, där tekniken förhindrar skador om hinder finns i vägen när ett bord körs upp eller ned.

Genom att välja DL12XL, får du:

• Lågt inbyggnadsmått och lång slaglängd
  • PIEZO som standard
  • Slank och diskret inline design
Teknisk specifikation:
  • Lyftkraft: 600 N/ben