LA37 – Robustare än de andra

Bättre hållkraft, högre lyftkapacitet och lång livslängd med ett minimum av underhåll.

Produktnyheter:  den 19 mars 2012

För solfångare, innebär dessa egenskaper stora ytor, längre livslängd för solfångare, lägre kostnader för underhåll, lägre pris på varje producerad kWh och en bättre avkastning på investeringen.

LA37 är speciellt konstruerat för tuffa applikationer och för att klara extremt svåra utomhusmiljöer. Det har en statisk kraft upp till 45 kN, inbyggd elektronik och med feedback som t ex HALL pulser eller MODBUS RTU, vilket är ett seriekommunikationssystem, som möjliggör att flera solfångare kan kopplas till en dataledning, och därmed eliminerar behovet av många signalkablar.

LA37 är speciellt designat  för att klara utmaningarna inom marknaden för solfångare, där det finns ett behov av hög lyftkraft och lång hållkraft.

LA37 styrka är en lång livslängd, upp till 20 år, vilket gör detta ställdon idealiskt för extremt tuffa applikationer. Dessutom ger LINAK en 5-årsgaranti på ställdon LA37 för solfångarapplikationer.

LA37 är utrustat med ett kraftigt aluminiumhölje för svåra miljöer. Ställdonet har en hastighet upp till 3.5 mm/sekund, integrerad broms, självlåsande funktion och är IP66 testad.

LA37 kommer med iFLEX teknologi.

iFLEX är det nya varumärket under vilket alla TECHLINE ställdon med inbyggd intelligens förenas t ex MODBUS.

LA37 Linear Actuator
Ställdon LA37 är konstruerat för att klara extremt svåra miljöer